10 اردیبهشت 1403
  10 اردیبهشت 1403
0
0

ویروس تروجان چیست ؟ + انواع آن و راه های مقابله با آن چیست؟

13228 بازدید

Trojan تروجان چیست ؟ و راه های مقابله با تروجان نوعی نرم افزار مخرب است که اغلب به عنوان نرم افزار قانونی مبدل می شود. تروجان ها می توانند توسط سارقان سایبر و هکرها در تلاش برای دستیابی به سیستم های کاربران بکار گیره شود. کاربران معمولاً توسط نوعی مهندسی اجتماعی برای دانلود و اجرای Trojans تروجان روی سیستم های خود فریب داده می شوند. پس از فعال سازی ، Trojans تروجان می تواند مجرمان سایبری را قادر سازد تا از شما جاسوسی کنند ، داده های حساس شما را سرقت کنند و به سیستم پشتیبان خود دسترسی پیدا کنند.

ویروس تروجان چیست؟ و راه های مقابله با آن چیست؟

اقدامات ویروس تروجان چیست ؟

  • حذف داده ها
  • مسدود کردن داده ها
  • اصلاح داده ها
  • کپی کردن داده ها
  • مختل کردن عملکرد رایانه ها یا شبکه های رایانه ای

بر خلاف ویروس ها و کرم های رایانه ای ، Trojans تروجان قادر به تکثیر خود نیستند.

ویروس تروجان چیست؟ و راه های مقابله با آن چیست؟

چگونه تروجان ها می توانند بر روس سیستم شما تأثیر بگذارند؟

تست نفوذ و هک اندروید از مبتدی تا پیشرفته و نحوه جلوگیری از آن در کالی لینوکس

Trojans تروجان با توجه به نوع کارهایی که می توانند در رایانه شما انجام دهند طبقه بندی می شوند:

Backdoor :

یک تروجان در فضای باز پشتیبان کنترل از راه دور بر روی کامپیوتر آلوده را می دهد. آنها کاربر را قادر می سازند هر کاری را که می خواهد در رایانه آلوده انجام دهند – از جمله ارسال ، دریافت ، راه اندازی و حذف پرونده ها ، نمایش داده ها و راه اندازی مجدد رایانه. تروجان های Backdoor معمولاً برای متحد کردن گروهی از رایانه های قربانی برای تشکیل یک شبکه بات نت یا زامبی مورد استفاده قرار می گیرند که می تواند برای اهداف جنایی استفاده شود.

بکدور یا درب پشتی چیست؟ و چگونه می توان از آن جلوگیری کرد؟

Exploit :

بهره برداری برنامه هایی هستند که حاوی داده یا کد هستند که از آسیب پذیری در نرم افزار برنامه ای که در رایانه شما اجرا می شود ، بهره می گیرند.

Rootkit :

Rootkits برای پنهان کردن اشیا یا فعالیت های خاص در سیستم شما طراحی شده است. غالباً هدف اصلی آنها جلوگیری از شناسایی برنامه های مخرب است – به منظور افزایش دوره ای که برنامه ها می توانند بر روی یک کامپیوتر آلوده اجرا شوند.

Trojan-Banker :

برنامه های Trojan-Banker برای سرقت داده های حساب شما برای سیستم های بانکی آنلاین ، سیستم های پرداخت الکترونیکی و کارت های اعتباری یا بدهی طراحی شده اند.

Trojan-DDoS :

این برنامه ها حملات DoS (انکار سرویس) را علیه یک آدرس اینترنتی هدفمند انجام می دهند. با ارسال چندین درخواست – از رایانه شما و چندین رایانه آلوده دیگر – این حمله می تواند آدرس هدف را تحت الشعاع قرار دهد … منجر به انکار سرویس می شود.

Trojan-Downloader :

Trojan-Downloaders می توانند نسخه های جدید برنامه های مخرب را روی رایانه شما – از جمله Trojans و adware – بارگیری و نصب کنند.

Trojan-Dropper :

این برنامه ها توسط هکرها به منظور نصب تروجان ها و / یا ویروس ها – یا برای جلوگیری از تشخیص برنامه های مخرب ، استفاده می شود. همه برنامه های آنتی ویروس قادر به اسکن کلیه مؤلفه های موجود در این نوع Trojan نیستند.

Trojan-FakeAV :

برنامه های Trojan-FakeAV فعالیت نرم افزار آنتی ویروس را شبیه سازی می کند. آنها به منظور اخاذی پول از شما ساخته شده اند – در ازای کشف و از بین بردن تهدیدات … حتی اگر تهدیدهایی که آنها گزارش می دهند در واقع وجود ندارند.

Trojan-GameThief :

این نوع برنامه اطلاعات حساب کاربر را از گیمرهای آنلاین سرقت می کند.

Trojan-IM :

برنامه های Trojan-IM ورود و کلمه عبور شما را برای برنامه های پیام رسانی فوری – مانند ICQ ، MSN Messenger ، AOL مسنجر فوری ، یاهو پیجر ، اسکایپ و موارد دیگر سرقت می کنند.

Trojan-Ransom :

این نوع Trojan می تواند داده ها را روی رایانه شما تغییر دهد – به گونه ای که رایانه شما به درستی اجرا نشود یا دیگر نمی توانید از داده های خاص استفاده کنید. مجرمان فقط عملکرد رایانه شما را بازیابی می کنند یا داده های شما را از حالت انسداد خارج می کنند ، پس از پرداخت باج باج آنها را درخواست می کنند.

Trojan-SMS :

با ارسال پیام های متنی از تلفن همراه خود به شماره تلفن های با نرخ حق بیمه ، این برنامه ها می توانند برای شما هزینه داشته باشند.

Trojan-Spy :

برنامه های Trojan-Spy می توانند در مورد نحوه استفاده از رایانه خود جاسوسی کنند – به عنوان مثال ، با ردیابی داده هایی که از طریق صفحه کلید خود وارد می کنید ، عکس گرفتن از صفحه یا گرفتن لیست برنامه های در حال اجرا.

Trojan-Mailfinder :

این برنامه ها می توانند آدرس های ایمیل را از رایانه شما برداشت کنند.

انواع دیگر آن :

  • Trojan-ArcBomb
  • Trojan-Clicker
  • Trojan-Notifier
  • Trojan-Proxy
  • Trojan-PSW 
ویروس تروجان چیست؟ و راه های مقابله با آن چیست؟

راه های مقابله با تروجان ها چیست ؟

تروجان ها چیست با نصب نرم افزار ضد بدافزارهای مؤثر ، می توانید از دستگاه های خود – از جمله رایانه های شخصی ، لپ تاپ ، مک ، تبلت و تلفن های هوشمند – در برابر تروجان دفاع کنید. یک راه حل سختگیرانه ضد بدافزار – مانند آنتی ویروس Kaspersky یا Eset- حملات تروجان را روی رایانه شما تشخیص داده و از آن جلوگیری می کند ، در حالی که Kaspersky Mobile Security و Eset Mobile Security می تواند محافظت از ویروس در سطح جهانی را برای تلفن های هوشمند آندروید ارائه دهد. آزمایشگاه کسپرسکی و ایزت محصولات ضد بدافزار دارد که از دستگاه های زیر در برابر تروجان دفاع می کند:

  • رایانه های شخصی ویندوز
  • رایانه های لینوکس
  • مکینتاش
  • تلفن های هوشمند
  • تبلت ها

منبع : https://usa.kaspersky.com/

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://rezalearn.com/?p=4305
اشتراک گذاری:
رضانعمتی
من رضانعمتی هستم که به صورت حرفه ای توی فضای تست نفوذ (هک) و امنیت دارم کار میکنم و خیلی وقته متوجه شدم این فضا فقط یک سیستم عامل کالی لینوکس و کار با چند ابزار نیست ، این فضا یه دانش هست که بسیار تخصصی باید بهش پرداخت بشه و باورهایی که داشتم به این فضا کاملا تغییر کرده و همیشه سعی کردم چیزهای جدید رو فرا بگیرم ، الان دارم بیشتر با تجارت علوم سایبری آشنا میشم تا به صورت حرفه فعالیت خودمو ادامه بدم…
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد ویروس تروجان چیست ؟ + انواع آن و راه های مقابله با آن چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.