01 اردیبهشت 1403
  01 اردیبهشت 1403
0
0

دیکامپایل و دیکد کردن فایل APK و بررسی فایل ها و پوشه های آن-قسمت اول

13620 بازدید

با عرض سلام درود خسته نباشید همانطور که میدونید بحث های نفوذ به اندروید امروزه بسیار داغ است و ما توی این مبحث قصد داریم شما رو با نحوه دیکامپایل و دیکود کردن فایل APK و بررسی فایل ها و پوشه های آن شمارو آشنا بکنیم در این دوره ای که ما تهیه کردیم کاملا رایگان هست و امید واریم که خوشتون بیاد راستی حتما واسه ما کامنت بزارین چووون نظرات شما خیلی برای ما مهمه و بهمون انرژی بدین تا ویدیوی بعدی رو سریع تر منتشر کنیم.

دیکامپایل چیست؟

کد برنامه را که در سطح پایینی از انتزاع قرار دارد معمولاً طراحی شده‌اند که رایانه آن را بخواند را به شکلی تبدیل می‌کند تا سطح بالایی از انتزاع داشته باشد معمولاً طراحی شده‌اند که انسان آن را بخواند. به این علت فرازبر نامگذاری شده است که کد با زبان سطح پایین را به کد زبان سطح بالا تبدیل می کند بدون این که در رفتار کد تغییری حاصل شود. به عمل دیکامپایل کردن فرازش گفته می شود.دیکامپایلر به برنامه ای گفته می‌شود که عمل عکس کامپایلر را انجام دهد. که یعنی کد نزدیک و قابل فهم توسط ماشین را به کد قابل فهم برای انسان تبدیل می کند.

تست نفوذ و هک اندروید از مبتدی تا پیشرفته و نحوه جلوگیری از آن در کالی لینوکس

دیکامپایلر ها معمولاً نمی‌توانند کد اصلی برنامه را دقیقاً به شکل اصلی آن برگردانند ، اما یکی از ابزار های اصلی در مهندسی معکوس هستند. از دیکامپایلر برای مباحث امنیت کامپیوتر ، تصحیح خطاها و… استفاده می شود. زبان های کامپایلری مفسری که از کد میانی و ماشین مجازی استفاده می کنند معمولاً به صورت کامل قابل برگشت هستند ، یعنی حتی شماره ی خطوط و نام متغییرهای کد اصلی هم قابل برگشت است.

جعل قفل صفحه ویندوز10 با ابزار LockPhish در کالی لینوکس 2020.1

ازاین دست زبان‌ها می توان به جاوا و .net اشاره کرد. به عنوان مثال دیکامپایلر jd-gui برای جاوا وجود دارد که کد را به صورت کامل برمی گرداند. برای جلوگیری از دیکامپایل برنامه ها ابزاری با عنوان مبهم کننده ی کد( obfuscated code) وجود دارد که عملیات مهندسی معکوس را مشکل تر می کند.

دیکامپایل و دیکد کردن فایل APK و بررسی فایل ها و پوشه های آن در کالی لینوکس 2020.1a-قسمت اول

برخی از اهداف دیکامپایل کردن عبارت اند از :

  • درک عملکرد کد
  • تصحیح خطاها
  • تقویت امنیت رایانه
  • حذف محدودیت ها ، مانند گذرواژه‌ها ، محافظت از کپی و محدودیت زمانی
  • مطالعه ویروس های رایانه ای
  • بازیابی کد منبع از دست رفته برای اهداف بایگانی

هک وای فای با پروتکل WPA2 با ابزار Aircrack در کالی لینوکس 2020.1a

دیکد کردن فایل APK ؟

اگر متنی یا هر چیزی که رمز گذاری شده باشد و ما آن را به حالت اولیه بازگردانیم میگوییم دیکد شد. رمزگشایی به معکوس کردن روند یک روش رمزگذاری اشاره دارد. داده هایی که برای ذخیره سازی یا انتقال رمزگذاری شده اند معمولاً برای استفاده و پخش رمزگشایی می شوند. همچنین رمزگشایی ، دستگاه یا برنامه ای را مشاهده کنید که داده های رمزگذاری شده را در قالب اصلی خود ترجمه می کند.

دیکامپایل کردن فایل APK :

خوب امیدوارم که با مفهوم دیکد و دیکامپایل آشنا شده باشید ولی کار اصلی ما با فایل APK است که به صورت کامل در ویدیو های که تهیه کردیم شما رو کامل اشنا خوهیم کرد.

دیکامپایل و دیکد کردن فایل APK و بررسی فایل ها و پوشه های آن در کالی لینوکس 2020.1a-قسمت اول

بررسی فایل ها و پوشه های فایل APK و آشنایی با فایل AndroidManifest.xml :

خوب میخوایم شما رو با پوشه ها و فایل هایی که در فایل Apk وجود دارد شمارو آشنا بکنیم توی این ویدیویی که من تهیه کردم سعی کردم در جلسه اول شما رو با فایل AndroidManifest.xml آشنا کنیم فایل AndroidManifest.xml یکی از مهمترین فایل های موجود است که تمام دسترسی های برنامه در در این فایل قرار دارد مثال :

  • دسترسی به اینترنت
  • دسترسی به فایل ها
  • دسترسی به دوربین ها
  • دسترسی به وای فای
  • و…

10تا از بهترین ابزارها برای تست نفوذ و هک وب سایت با کالی لینوکس + لینک دانلود

خیلی چیزهای دیگه هست که من جلوتر شمارو با آن ها آشنا خواهم کرد در این فایل برخی از تبلیغات ها هم وجود دارد که شما میتونین با حذف اون خط کد میتونین اون تبلیغ رو حذف کنید.

نکته :

این جلسات مهندسی معکوس جز دوره های کالی لینوکس است که ما در ویندوز انجام میدهیم.

منابع :https://fa.wikipedia.org/ و https://www.techopedia.com/ وhttps://www.webopedia.com/ وhttp://hackhelp.blog.ir/

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://rezalearn.com/?p=6190
اشتراک گذاری:
رضانعمتی
من رضانعمتی هستم که به صورت حرفه ای توی فضای تست نفوذ (هک) و امنیت دارم کار میکنم و خیلی وقته متوجه شدم این فضا فقط یک سیستم عامل کالی لینوکس و کار با چند ابزار نیست ، این فضا یه دانش هست که بسیار تخصصی باید بهش پرداخت بشه و باورهایی که داشتم به این فضا کاملا تغییر کرده و همیشه سعی کردم چیزهای جدید رو فرا بگیرم ، الان دارم بیشتر با تجارت علوم سایبری آشنا میشم تا به صورت حرفه فعالیت خودمو ادامه بدم…
مطالب بیشتر

باکس دانلود

گزارش خرابی لینک ها

نظرات

16 نظر در مورد دیکامپایل و دیکد کردن فایل APK و بررسی فایل ها و پوشه های آن-قسمت اول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام وقت تون بخیر
    من یک سوالی داشتم میخواستم بپرسم شاید بتونید کمک و راهنمایم کنید
    من توی لینوکس برای دیکامپایل کردن از برنامه apktool استفاده میکنم ولی وقتی تغییرات انجام میدم و میخوام کامپایل کنم ارور میده اگه بتونید کمک کنید ممنون میشم

    لایک

    1. مرسی ممنون از نظر شما ما تمام اموزش هامون طبق دوره هکر قانونمند ( CEH ) و (PWK) است اگر در نظر داشته باشین ما هیچ وقت اطلاعات کسی یا چیزی رو لو ندادیم و در قسمت پالیسی سایت خود همه چیز رو در مورد استفاده غیر مجاز از مطالب های سایت رو گفتیم که به چه شکل است و تازشم علوم سایبری یک دانش بی پایانه که هر روز به اون افزوده میشه ما فقط اموزش های خودمون رو بروز کردیم و هیچ گونه سوء استفاده ای نکردیم که بخوایم بترسیم و نکته اخر اینکه با یک توضیح دادن درمورد دیکامپایل کردن فایل apk کسی هکر نشده که بخواد سوء استفاده کنه، همچنان به کار خودمون ادامه میدیم…

      14

      1. فوقققققققق العاده هست سایت و مطالبتون
        هرچی میگشتم سایت درست و درمونی پیدا نمیکردم برای این جور آموزش ها
        لطفا یه آموزش هم بزارید که چجوری تروجان ساخته شده در متاسپلویت رو با یه نرم افزار apk ترکیب کنیم میدونم این آموزشو گذاشتین ولی اون محدودیت داره و با هر برنامه ای msfvenom ترکیبش نمیکنه
        مرسیییس❤️

        5

        1. سلام خیلی ممنون نظر لطف شماست در مورد بحث بایند کردن پیلود محدودیت هایی هست بله و در دوره تست نفوذ اندروید با کالی‌ لینوکس کامل در موردش حرف زدیم

          8